Huiswerkbegeleiding

De huiswerkbegeleiding groeit. Een ‘klas’ vol kinderen heeft begeleiding gehad en is weer vertrokken. Ze zijn naar het buitenland vertrokken. Verhuisd naar een andere wijk. Naar de middelbare school gegaan. Een nieuwe ‘klas’ van meer dan 20 leerlingen doet nu mee. Het vertrouwen van scholen en ouders groeit.

Ouders vragen ons mee te denken: ‘Wat kan ik doen zodat mijn kind zich beter gaat concentreren?’ ‘Welke middelbare school zou goed zijn voor mijn kind?’  Ouders gunnen hun kinderen het beste. Ze hopen dat hun kind een betere toekomst krijgt dan zij. Prachtig; ouders die zich toewijden aan de toekomst van hun kind! En tegelijkertijd zorgt dit ook voor hoge eisen en onrealistische verwachtingen. Kinderen zullen en moeten ingenieur worden. Of arts. Of piloot. Terwijl alles erop wijst dat zoonlief een ‘doener’ is en dochterlief heel ongelukkig wordt van de verwachtingen waar ze niet aan kan voldoen. Dit levert soms mooie gesprekjes op. Over talenten die God geeft en hoe die te benutten. En dat het in dat perspectief niet meer zoveel uitmaakt of het VMBO of VWO wordt.